Digitális marketing

Ma már szinte elképzelhetetlen, hogy valamit ne találjunk meg az interneten. A weboldal készítés manapság már nem kiváltság, hanem elvárás. Ha cégünk nem rendelkezik weboldallal vagy boltunk webshoppal, akkor azzal óriási hátránnyal indulunk a piacon. Az emberek mielőtt a vásárlás mellett kötelezik el magukat, felkeresik az adott vállalkozást az interneten, megnézik a weboldalát. Egyrészt az interneten való jelenlét hitelességet ad, másrészt az emberek is elkényelmesedtek. Minek menjünk be a boltba vagy hívogassunk valakit, ha minden információ megtalálható a weboldalon?

Az elmúlt évtizedben, ahogy a weboldalak száma, úgy az internethasználók aránya is jelentősen megnövekedett.

Míg 2000-ben a világ népességének, csupán 5,8%-a volt internethasználó, 2020-ban ez az arány elérte a 64,2%-ot.

Internet használók aránya

Még egyszer hangsúlyoznám, hogy ez az internet használók világ népesség szerinti megoszlása, ebbe bele tartoznak az újszülöttek és a 6 év alattiak, akik nem igazán használnak elektronikai eszközöket és nem is relevánsak marketing szempontból. A fenti adatok alapján egyértelműen láthatjuk, hogy az internetnek mekkora szerepe is van az életünkben. 2020-ban átlagosan 181 percet töltöttek az emberek a világháló böngészésével, és ez a szám is csak évről évre növekedni fog. Míg 15-20 évvel ezelőtt a marketing szinte kizárólag offline marketingből és televíziós reklámokból állt, ma már a marketing túlnyomó része online, az interneten zajlik.

A digitális marketing sokféle lehet, ezek közé soroljuk az emailben kapott hírleveleket, a videós tartalmakat, blogokat, közösségi média oldalakat, influenszereket és természetesen a weboldalakat. Az alkalmazott stratégiák is évről évre változnak, de nézzük meg melyek még mindig a legnépszerűbbek:

A „Pay per Click” az egyik legnépszerűbb reklámozási forma. Ezt használja a Google és a Facebook is, lényegében ez annyit jelent, hogy akkor fizetünk, ha egy felhasználó rákattintott a hirdetésedre.

Szintén népszerű a közösségi média marketing, az email marketing, a partnerprogramok/ affiliate marketing (manapság influenszer-marketingnek nevezik) és természetesen a SEO.

A SEO az egyik leghatékonyabb módja a marketingnek. Mi teszünk, ha a közeli éttermekre vagyunk kíváncsiak, új fodrász után szeretnénk nézni vagy ruhát szeretnénk vásárolni online stb.? Rákeresünk a Google-ben! Azt a helyet fogjuk választani és megtekinteni először, ami elől van azt gondoljuk, hogy a keresők első helyeiken pozícionált oldalak a legjobbak és számunkra legrelevánsabbak és ezt érthető is. Hiába van a közelben egy nagyon finom és olcsó hamburgerező, ha a honlapjukat, csak a 4. oldalon hozza ki a Google. Az emberek túl nyomó többsége nem lapoz a 2 oldalnál tovább.

Jelenleg webfejlesztőként és vállalkozóként azt tapasztaltam, hogy az emberek igazából sosem csak magát a weboldalt szeretnék. Ez elsőre talán oximoronként hangzik, de egyáltalán nem az. Ha egy házat szeretnénk építeni, először meg kell azt tervezni, külön szakembert fogadunk a tervezésre és külön szakembert az építésre. A weboldalaknál már más a helyzet. Nagyon sok ügyfelem úgy keresett meg, hogy ők egy webshopot szeretnének xy termékkel, de ezen kívül nincs más konkrét elképzelésük. Ilyenkor a webfejlesztőre hárul az arculat és a grafikai munkák elkészítése (habár néhányan ezt ki szokták szervezni külsős szakembereknek, tervezőgrafikusoknak). Az elkészült projekt után gyakran találkoztam az „És most hogyan tovább? Hogyan találnak meg majd minket az interneten?” kérdéssel. Ekkor jön elő a keresésoptimalizálás. A jó webfejlesztő már, úgy készíti el weboldalát, hogy az megfelelően legyen strukturálva, reszponzív legyen és jól optimalizált legyen a betöltési sebessége, ezzel elősegítve a keresőkben lévő pozícióját. Noha a webfejlesztés és keresésoptimalizálás két külön szakma, kétségtelenül, mindegyik szakembernek értenie kell mindkét területhez.

Mi a BR Works-nél nem csupán egy weboldalt adunk el, hanem segítünk is beindítani a vállalkozást. A weboldalak már úgy készülnek el, hogy azok keresőbarátok legyenek és marketing szempontjából is megfeleljenek.

Segítünk az elejétől a végéig, tanácsokkal látunk el, ott leszünk, ha elakadnál és útmutatást adunk, hogy hogyan boldogulhatsz a későbbiekben.

Keress minket bátran a 06705007090-es számon, emailben: hello@brworks.hu vagy töltsd ki az űrlapot!