Off-page

Az off-page SEO minden, olyan tevékenység, ami a weboldalon kívül történik. Ez elsősorban a linképítés, de idesoroljuk a különféle weboldalunkra mutató marketing tevékenységeket is.

Linképítés

Hivatkozásnak, horgonyszövegnek vagy angolul „anchor text” -nek nevezzük a weboldalon található szövegek azon részét, amelyre, ha rákattintunk elnavigál minket valahova. Lehet ez egy új aloldal, domain vagy az adott weboldalon belül egy másik rész.

A keresőmotorok figyelik, hogy az oldalunkra hány különböző külső hivatkozás (angolul: backlink) mutat, és ezek alapján érhetünk el jobb vagy rosszabb helyezést. Természetes az se mindegy, hogy milyen oldalak mutatnak a mienkre. A Google igyekszik mindig minél relevánsabb találatokat adni, ezért célszerű elsősorban olyan oldalaktól külső linkeket irányítani a mi oldalunkra, aminek tematikája megegyezik a miénkkel. A minőség fontosabb a mennyiségnél, ezért ne próbáljunk meg minél több linket gyűjteni rossz minőségű weboldalakról. Törekedjünk a relevanciára és a hitelességre.

Minden weboldalhoz tartozik, egy úgynevezett PageRank, erről már volt szó egy korábbi fejezetben. A PageRank a Google fennállása óta létezik és még ma is alapvető szerepet kap a weboldalak rangsorolásában. A világhálón található egymásra mutató hiperlinkek és különböző más változók alapján minden weboldal rendelkezik egy értékkel, minél nagyobb, ez az érték (PageRank/Domain Authority), annál fontosabbnak tekinthető maga az oldal.

Egy magasabb oldaltól „kapott” hivatkozás sokkal többet ér, mint rengeteg megbízhatatlan, nem releváns, alacsonyra értékelt weboldal. Az sem jó, ha egy olyan oldalon szerepelünk, ami rengeteg más oldalra is hivatkozik, mert ezáltal a sok hivatkozásnak az értéke megoszlik.

A keresők elsősorban az egyedi domaineket veszik figyelembe, nem a backlinkek számát. A kevés külső link és a kulcsszavak hiányából adódóan az „Authority Score” is alacsony, tehát, ha én linkelnék bármilyen oldalra az szinte semmit sem jelentene.

Hivatkozhatunk egy oldalra úgy is, hogy jelezzük a keresőknek, hogy ezt a hivatkozást ne használja a rangsorolás számításához. Ezeket nofollow linkeknek hívjuk és így néznek ki.

<a href="https://example.com" rel="nofollow" >Link szövege</a>

Ennek köszönhetően hivatkozhatunk egy oldalra, úgy, hogy mi attól elhatárolódunk és a SEO értékeinket nem befolyásoljuk vele.

Vállalkozása a Google-on

A Google felületén keresztül lehetőségünk van, hogy saját vállalkozásunkat hozzáadjuk platformjukhoz. Címet, nyitvatartást, elérhetőségeket, képeket és leírást adhatunk meg.

Ez elsősorban a helyi vállalkozásokat segíti, de nekünk is nagy előnyünkre lehet. A legtöbb ember szívesebben választ olyan szolgáltatást, ami a saját városában van, közel van hozzá, még ha egy olyan vállalkozásról is van szó, ami globálisan végezhető, mint például a webfejlesztés. Ha a környéken nincs más hasonló körben tevékenykedő vállalkozás, akkor igen nagy előnyre tehetünk szert.

Én is beállítottam a saját vállalkozásomat. A folyamat nagyon egyszerű. Miután minden adatunkat beírtuk, az általunk megadott címre postai úton a Google kiküld egy levelet, amiben egy kód található. Ezzel hitelesíthetjük, hogy valóban a miénk a vállalkozás és tényleg ott van, ahova bejelentettük.

Közösségi média

A közösségi média platformok rendkívül jó off-page seo és marketing eszközök. Egyrészt az oldalakon található linkek hivatkoznak az oldalunkra, másrészt maguk a platformok segítenek a brand építésben. Én is létrehoztam egy instagram (https://instagram.com/brworks.hu) és egy facebook (https://facebook.com/brworks.hu) oldalt is.

Amennyiben professzionális keresőoptimalizálásra vagy weboldalkészítésre lenne szükséged keress minket bátran, ingyenes konzultációkért!